رویدادها آرشیو خبر ها
امیدواری ها به پیرلوی صد روزه

امیدواری ها به پیرلوی صد روزه

امروز روز ویژه ای برای اندره آ پیرلوست، روزی که صدمین روز مربیگری و به دست گرفتن هدایت بانوی پیر ایتالیا را به عهده گرفته و برای ثبت کارنامه های درخشان در پیشه ای که هنوز تجربه زیادی در آن ندارد، تلاش می کند.

 

عملکرد اندره آ پیرلو در صد روز گذشته نشان می دهد که او توانسته کارنامه ای نسبتا متعادل همراه با نتایجی کم و بیش قابل قبول برای یک مربی کم تجربه در نخستین گام های حرفه ای مربیگری اش را ثبت کند، هر چند که عملکرد تیمی تیم اش چندان قابل قبول نبوده اما با مشاهده پیشرفت مورد نظر می توان به بهتر شدن شرایط امیدوار بود.

 

ارتباط با بازیکنان

 

به نظرمیرسد که پیرلو روش متفاوت و متمایزی برای برخورد و ارتباط با بازیکنانش را داشته باشد، روشی که شاید در یووه مورد پذیرش باشد و شاید هم سبک این باشگاه باشد. حداقل اظهارات برخی بازیکنان از زمان ورود پیرلو به یووه تا به امروز به ما این مسئله را می گوید که او نسبت به مربی سابق موفق تر است و در رختکن می تواند هماهنگی و ارتباط خوبی را با بازیکنان داشته باشد، اما مشکل روش مربیگری او در کنار زمین است که همچنان نمی تواند ارتباط مناسبی برای بالا بردن تحرک شاگردانش در زمین را دشته باشد.

 

نقل و انتقالات بازیکنان

 

در حالی که ساری با خرید و فروش مهره های دلخواه کاملا مشکل داشت و سران باشگاه نظر خود را بر مربی تحمیل می کردند، شرایط برای پیرلو متفاوت است، او با مدیران صحبت می کند و با همکاری و نظر هر دو طرف خرید و فروش بازیکنان صورت می گیرد و در عین حال کاملا مشخص است که پیرلو برنامه های خود را به باشگاه ارائه کرده و به این گروه از سران تاکید کرده که این مربی ست که تصمیم می گیرد و در مقابل مدیران نیز این بار کاملا با مربی همسو نشان می دهند.

 

تاکتیک

 

پیرلو تلاش می کند که ایده های مدرن و روشنی را برای روش فوتبال خود ارائه دهد، ماکلیت توپ، پویا بازی کردن، فشار بر حریف و بازی تهاجمی. اما مطمئنا برای رسیدن به هماهنگی و شرایط ایده ال زمان نیاز است و شاید این مدت کمی طولانی شود. با این حال ایده او کاملا روشن است و همین مسئله به متمرکز شدن خود و شاگردانش به برنامه هایی که در سر دارند کمک شایانی خواهد کرد.

 

مشکل تاکتیکی

 

شاید کم توجهی به استحکام کامل خط دفاعی مشکلی برای او و تیمش باشد. به نظر میرسد پیرلو به مدافعین خود ازادی عمل بیشتری برای پیشروی داده و این مسولیت یکی از روش های ویژه او برای ارتباط میان مدافعین و هافبک هاست، این تیم به یک هافبک پرتلاش که به راکد نشدن مرکز زمین یووه کمک کند نیاز دارد و اما هافبکی که می توانست به او در این شرایط کمک زیادی کند، میرالم پیانیچ بود که یووه او را از دست داد. با این حال ایده های او در خط دفاع می تواند ویـژگی های خود را داشته باشد که در صورت موفقیت برای پیرلو نکته مثبتی خواهد بود.

 

جوانان

 

یکی از شاخه های مهم آندره آ پیرلو، استفاده از نیروها و بازیکنان جوان است، بازیکنانی که می توانند این بار بدون واهمه نسبت به نشان دادن انگیزه و توان خود از فضای به دست امده بهره جویند. در پیرلوی یووه این تیم از استفاده و بازی دادن به جوانان هیچ هراسی ندارد و این نکته مثبت و بسیار مهمی ست که در آینده می تواند سرمایه ای ارزشمند برای بیانکونری باشد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: